neděle 8. května 2016

Recenze – Všude kolem černý les

Autor : Ruth Ware
Původní název : In a Dark, Dark Wood
Nakladatelství : Leda
Počet stran : 348

Knihu můžete zakoupit zde.


Anotace : 


Leonoře je šestadvacet a píše docela úspěšné detektivky. I když žije osaměle, je se svým způsobem života spokojená – až do dne, kdy dostane nečekané pozvání na předsvatební rozlučkový víkend své bývalé přítelkyně Clare, kterou deset let neviděla. Leonora po dlouhém váhání pozvání přijme a ocitá se s hrstkou dalších lidí – s nimiž má společné hlavně to, že se všichni znají s Clare – v extravagantním skleněném domě kdesi na anglickém venkově. A zanedlouho se začnou dít podivné věci. V Leonoře vzrůstá napětí, až se druhého večera rozhodne, že se hned ráno vrátí do Londýna. Jenže v noci dojde k osudné události  Lenora se probudí s těžkým zraněním v nemocnici – a dozvídá se o vraždě. Její pokoj hlídá policie : chrání ji před někým, nebo ji hlídají jako vězně? Aby mohla odpovědět, musí si vzpomenout, co se vlastně během víkendu přihodilo. Dokáže se oprostit od pocitu viny a odhalit skutečné motivy a skutečného vraha? Najde odvahu, aby se svěřila s tajemstvím, které dosud nechala pohřbeno v minulosti?



,,Někdo chystá svatbu,
někdo vraždu."


V knize Všude kolem černý se autorce skvěle podařilo vykreslit napjatou a tajemnou atmosféru, která na rozlučce panovalo. Bylo to snad tím, že se hlavní hrdinka s nastávající nevěstou neviděly přes deset let? Nebo tím, že jsou obě po takové době úplně jiné a tím pádem neví, co mají jedna od druhé čekat? Proč ona atmosféra nemizí ani poté, co se do skleněného domu dostaví zbytek pozvaných, kteří Clare znají takovou, jaká je dnes? A proč ksakru působí všichni tak nervózně? Otázky podobného rázu jsem si kladl ještě nějakou chvíli. Potom se ale začalo pít a jakmile se na scéně objevily i drogy, věděl jsem, že je zle. V tu chvíli nastal zvrat a můj život najednou závisel na odhalení pravdy o vraždě, ke které došlo. 
No, moje okousané nehty mluví za vše.
Co v každém případě stojí za zmínku jsou postavy. Hlavní hrdinka, se kterou je jednoduché sympatizovat především pro její inteligenci? Výborně. Její kamarádka, která je plná sarkazmu a pobaví čtenáře i při čtení kriminálního románu? Další bod pro autorku. Určitě bych tu mohl jmenovat každou postavu, která se v knize objeví, ale to by se bohužel neobešlo bez spoilerů. 
Ware se námětu chytla opravdu bravurně. Očekával jsem další rádoby krimi s jednoduchou zápletkou, nad kterou se nemusí nikterak přemýšlet. Ale autorka mě bleskurychle vyvedla z omylu. Ke konci mě téměř sto stran udržela v naprostém napětí, které se neustále stupňovalo a já jednoduše musel vědět, kdo to celé způsobil. 
To, jak skvěle příběh promyslela, jak ho ukončila a jakým způsobem čtenáři odhalí celou pravdu
... během posledních padesáti stran jsem se nadechl asi dvakrát a stále si kousal nehty, které jsem v tu dobu už ani neměl.
V kostce touto svojí prvotinou autorka nasadila laťku vysoko. Skvěle prokreslila napjatou atmosféru plnou očekávání a zvědavosti, kterou zasadila do prostředí chladného a tajemného lesa. Poukázala na to, že i ten zdánlivě nejspokojenější člověk má svoji třináctou komnatu a že každý z nás schovává kostlivce ve skříni. Za nápaditý námět, jeho výborné zpracování, skvělou zápletku, postavy a nečekaný a šokující konec knize uděluji plný počet hvězd.

- Děkuji nakladatelství Leda za poskytnutí recenzního výtisku

Hodnocení


8 komentářů:

  1. Nemůžu se dočkat až se k téhle knize dostanu. Jestli bude příběh alespoň z poloviny tak napínavý a zajímavý jako tvoje recenze, mám se na co těšit.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se máš na co těšit! :)
      Pevně věřím, že nezklame :)

      Vymazat
  2. No, musím říci, že recenze vyznívá lákavě. Bude-li chuť na nějakou napínavku, sáhnu díky tobě určitě po této.
    Kateřina
    trojtecka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak už jsem psal výš, určitě tě nezklame :) Jinak díky! :)

      Vymazat
  3. O tomhle kousku už jsem hodně slyšela a hodně četla, ale tvoje recenze je zatím asi nejvíc napěchovaná optimismem, který mě donutil si se sháněním knihy pospíšit :)

    Lory Humble

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že plná optimismu budeš i ty, až o knížce budeš mluvit :)

      Vymazat
  4. Skvělá recenze! :)
    Jsem z knihy nadšená stejně jako ty! Za mě jeden z nejlepších thrillerů :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! :)
      Thrillery nejsou zrovna můj šálek kávy, ale tohle byl skvělý pamlsek :D

      Vymazat

Děkuji za každý komentář :)
Budu se snažit na každý odpovědět.