úterý 9. července 2013

Recenze – Život byl pes

Autor: Helena Ritířová
Nakladatelství: Fragment
Série: Ze života
Díl: 1.

Počet stran : 110
České vydání: hardback, přebal matný

Anotace :


Tak tady jsem! Já, pes Život! Mysleli jste snad, že to nezvládnu? To bych se nesměl jmenovat Život. Dokázal jsem spoustu věcí... Najít cestu zpátky k paničce, a když jsem se ztratil, dokonce jsem potkal i psí lásku. Také jsem paničku rozesmál vždy, když byla smutná. Cestu do její postele znám dokonale. Ale hlavně doufám, že jsem jí svou přítomností zvládl také obohatit život. 



... a dala mi jméno Život!
                  
Tento příběh vypráví pejsek jménem Život. A já si myslím, že v tomhle směru je to právě to, co dělá knihu originální.


Celý příběh je založen na lásce pejska k paničce. O jeho věrnosti, odhodlání a snaze dělat paničku šťastnou. A to je, myslím, to nejkrásnější, co nám pejsci můžou dát. 

Život je pejsek naivní. Ke všemu přistupoval s optimismem a s takovým nadhledem, až mi z toho rozum stál. I když jako štěňátko trpěl hladem, protože jeho (věčně opilý) páníček mu nedával najíst, tak si Život říkal, že zkrátka zapomněl a to se občas stává. 


Mně se kniha líbila. Samozřejmě, že to není srovnatelné s literaturou, která v dnešní době vychází (no, i když), ale byla to po všech YA knihách příjemná změna a myslím, že jednou za čas není na škodu si krásně vydechnout u knih, jako je zrovna takhle. 


Ocitáme se v Praze. Konkrétně na Letné. Je večer a Život je právě na procházce se svou paničkou, když v tom se s námi začne dělit o svůj příběh. O tom, jak se ztratil a musel najít paničku, nebo jak si našel psí lásku. či jak rád krade kocourům kočičí taštičky.

I přese všechno zlé, co život Životovi (to je ale obrat) nadělí, podává svůj příběh s humorem.

Života a jeho smysl pro humor si zkrátka zamilujete.


Myslím si, že Životův příběh chytne každého, kdo má v sobě alespoň špetku citu a lásky ke zvířatům a jak jsem se už zmiňoval, je to velmi příjemná oddechovka, která sice nijak nenadchne, ale po duši pohladí.


Bože, ochraňuj moji paničku, ty sám
nejlíp víš, jaký život umí být pes ! 


Chápu, že mnohé čtenáře může od knihy odrazovat obálka. Já si taky myslel, že není moc zdařilá, avšak ihned po začtení do příběhu jsem zjistil, že obálka knihu vystihuje úplně dokonale - je dětská stejně tak, jako Živůtkova duše. 

- Tímto děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku



Hodnocení


14 komentářů:

  1. tuto knihu vůbec neznám ale asi si ji pořídím. Recenzí si mně nalákal taky mám ráda pejsky

    OdpovědětVymazat
  2. Moc ráda si ji přečtu :) moc krásné obrázky =)

    OdpovědětVymazat
  3. To by mohlo bát moc pěkné :))

    OdpovědětVymazat
  4. O téhle knize jsem vůbec nevěděla :) takže si ji určitě přečtu

    OdpovědětVymazat
  5. vypadá moc pěkně :))

    OdpovědětVymazat
  6. Knížku neznám, ale přijde mi, že to bude velmi pěkné čtení i když asi smutné :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)
Budu se snažit na každý odpovědět.