neděle 23. června 2013

Recenze – Hunger Games : Vražedná pomsta

Autor: Suzanne Collins
Nakladatelství: Fragment
Série: Hunger Games
Díl: 2.
České vydání: 335 stran, paperback, matný



Anotace :

Jste hladoví po dalším strhujícím čtení? Napínavý příběh dobrodružství, útlaku a romantiky pokračuje! 

Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?

~~~~~~~~~~~~

Recenze může obsahovat spoilery na předchozí díl

~~~~~~~~~~~~


Proč tato kniha ?

Po dokonalém a strhujícím předchozím díle jsem se prostě musel směle pustit do druhého.

Recenze : 

Uff.

Já absolutně nevím, co si o knize myslet. Mnozí říkali, že druhý díl je lepší, než první. Já tohle tvrzení nemůžu ani potvrdit ani vyvrátit. První díl byl vážně skvělý. Ale u druhého to takhle prostě říct nemůžu. V druhém je díle mnohem, mnohem více napětí, ale něco mi tam prostě  chybělo. Tím samozřejmě nechci říct, že je špatný.  Oba díly mají něco, co tomu druhému chybí. Takže bych je hodnotil tak nějak stejně.
Suzanne Collins je pro mě autorka s velkým A.  Protože stvořit něco tak úchvatného, to prostě nejde jen tak.
Hunger Games jsou napsány tak neuvěřitelným způsobem, že to nedokážu popsat. Asi.. svižně, či extrémněčtivě  ? Ne. Dokonale. To bude ono. Začnete číst a jste na konci. Tohle dokáže málokterý autor.
Co se překladu týče, tak bych řekl, že ten je tu velmi zdařilý. Prozatím jsem nenarazil na žádně opisy, překlepy ani přehmaty. Vím, že si mnozí z vás stěžují na počešťování jmen, ale mě to nevadí. Ta jména se mi líbí.
Hunger Games je série, kterou chce mít každý doma. Já jsem taky nepředpokládal, že si tuhle sérii zamiluji, ale je to tak. 
Já miluji dystopie, a když jsou opravdu skvěle napsané, tak je miluji o to víc. Dystopií jsem přečetl již mnoho, ale u žádné jsem neprožíval to, co u Hunger Games. A tím se u mě HG samozřejmě řadí mezi nejlepší dystopické kousky.

Myslím, že nakladatelství Fragment udělalo moc dobře, že knihu vydalo.



Náhled děje : 

Ocitáme se zpět ve Dvanáctém kraji. Už nějakou dobu po konci 74. ročníku Hladových her. Jenže nic už není jako dřív. Katniss s Peetou se musí přestěhovat do vesnice vítězů, kterou zatím obývá jen jeden vítěz Hladových her ve Dvanáctém kraji-Haymitch.
Katniss ví, že to, jak převezla Kapitol (ono přechytračení pomocí bobulí) se neobejde jen tak, bez následků. A nemýlí se. Lidé totiž zjistí, že ani vůdci Kapitolu nejsou neoblomní a řeknou si, že už sebou nenechají mávat a začnou budovat povstání. 
A jelikož je další rok, tak to znamená, že se také konají další Hry. Tentokrát Čtvrtohry, protože se jedná o 75. ročník - každé čtvrtstoletí si tvůrci připraví něco speciálního. Naposledy, v 50. ročníku si nechali do Arény přivézt dvakrát více Splátců.

Všechno bylo popsáno tak neskutečně emotivně a zároveň akčně a napínavě.

Suzanne Collins ten děj ve druhém díle rozvedla opravdu, ale opravdu dokonale. Nechápu, odkud přichází s takovými nápady.

Postavy : 

Tak. V tomhle díle se tu objevuje mnoho nových postav. Nejoblíbenější u mně stále zůstává Katniss, a z nových jsem si nejvíce oblíbil Finnicka. Jo. Finnick mi sedl. Na nic si nehrál i přesto, že mohl.
A už jsem se dokonce rozhodl, komu fandím. Peeta nebo Hurikán ? Jednoznačně Hurikán. Tady se Peeta choval tak strašně zbaběle a dětinsky. A Hurikán se choval jako pravý kamarád.
Katniss taky už pochopila, oč tu běží a tím nám tu vzniká milostný trojúhelník. Ale na kvalitě knihy to rozhodně neubírá.

Konec :

Šok. Jeden velký šok. Několik zástav srdce. Jak muže Collins takhle psychicky týrat čtenáře ? 
Ten konec byl tak hrozně akční a napínavý, že jsem si ho jen tak pro svoje potěšení četl ještě asi třikrát. Seběhlo se tam toho tolik za tak krátkou dobu...
Mrzí mě, že jsem tenhle díl profrčel. Radši jsem ho měl číst týden a pomalu, abych si ho vychutnal.

Konečná změť pocitů : 

Já bych oba dva první díly hodnotil stejně. Opravdu se mi oba hrozně líbily.
Vy, jenž jste knihu ještě nečetli, tak to hned napravte. Věřte mi, že nebudete litovat.

- Tímto mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku
- anotace i obrázek obálky - použito ze stránek nakladatelství
- obrázky - Google

Hodnocení


6 komentářů:

  1. Skvelá kniha, mne sa najviac páčila aréna a Finnick 8P

    OdpovědětVymazat
  2. tudle trilogii mám strašně moc ráda a vžy se k ní ráda vracím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se těším, až si ji znovu přečtu :) Určitě tam objevím něco, co jsem předtím nezaznamenal :)

      Vymazat
  3. Podle mě asi jeden z nejlepších dílů Hunger games.
    PS: Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. První, nebo druhý díl? Nevím, který bych upřednostnil :)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář :)
Budu se snažit na každý odpovědět.