úterý 2. srpna 2016

Kečupová mračna | Recenze

Autor : Annabel Pitcher
Nakladatelství : Slovart, edice BRIO
Počet stran : 280

Knihu můžete zakoupit zde.


Anotace :


Patnáctiletá Zoe tráví noci neobvyklým způsobem: v zahradní kůlně píše dopisy Stuartu Harrisovi, usvědčenému vrahovi odsouzenému k trestu smrti, toho času v texaské věznici. Je přesvědčená, že jen on může pochopit její neobvyklý příběh. Zatímco Stuart čeká ve své cele na popravu, v dopisech se začíná rozplétat složitý příběh lásky, ale i osudového nedorozumění. Příběh zrady a viny. Dokáže se Zoe svěřit s tíživým tajemstvím? A dokáže pak také sama sobě odpustit?


„Nikdo na to nepřišel! Nikdo o tom nemá ani páru! A já si chodím po světě, jako by se nechumelilo, říkám a dělám přesně to, co se ode mě očekává, ale ve mně to vře. Neodvážila jsem se to říct našim ani ségrám. Takže píšu Vám, pane Harrisi, protože jsem zbabělejší, než vy.“

Kečupová mračna. Zvláštní název. Anotace, v níž se dozvídáme, že kniha je v podstatě o puberťačce, která tráví noci v kůlně tím, že píše dopisy v nichž odhaluje svůj příběh viny. Nechalo mě to na vážkách, ale díky nádherné obálce a celkovému grafickému zpracování knihy, které se prostě musí vynášet do nebes, jsem se nakonec rozhodl přečíst si ji. A překvapivě byla parádní! 
Tyhle knížky psané formou dopisů jsou zkrátka můj šálek kávy. Děj pěkně frčí a nikdo se ničím nezatěžuje. U Kečupových mračen tomu nebylo jinak. Zoe vše podává takovým puberťáckým stylem, který člověka baví, takže nebudete koulet očima ani když se bude roztékat nad klukem v bílém tričku, které mu nádherně rýsuje svaly. 
Jak je u teenagerovských knih zvykem, setkáváme se v nich se spoustou postav. V Kečupovkách se vše jakoby eliminuje a Zoe nás seznámí jen s tím, koho musíme nebo potřebujeme k jejímu příběhu znát. Hezky se tak předchází zmatku ve stylu „A kdo je že tohle?“
Samotný příběh jako takový je moc hezky vymyšlený. Respektive si autorka hezky pohrála s tímto nevšedním námětem a dokonce ho podala velice zvláštní formou, díky které pochopí každý Kečupová mračna trochu jinak. 
Ve zkratce jsou Kečupovky čtivé, jejich děj svižně plyne a vy knížku přelouskáte, ani nevíte jak. I když není nabitá akcí, autorka skvěle drží čtenářovu pozornost a tomu nezbývá nic jiného, než listovat dál a dál. Oddechové čtení na léto jako stvořené. Navíc doplněné o vtipné ilustrace, které vás stejně, jako knižní hrdinové budou bavit. Žádná tuctová YA, ale zajímavý příběh. Kniha dokáže rozesmát a žádný hlubší smysl bych v tom nehledal, ale vězte, že i přesto vás nakonec dostane. 

HODNOCENÍ



– tímto bych chtěl poděkovat nakladatelství Slovart za poskytnutí recenzního výtisku



8 komentářů:

  1. Super recenze :) Já tedy četla celkem negativní ohlasy, ale jsem ráda, že se našel někdo, kdo ji hodnotí kladně. A to provedení je prostě boží. :D

    https://knihomolka01.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! :-)
      Ano, taky mě právě negativní hodnocení celkem odrazovala, ale nakonec se mi moc líbila. :-)

      Vymazat
  2. Na tuhle knihu jsem docela zajímavé recenze. Jedni ji vychvalují, druzí ji nemohou přijít na jméno a ti ostatní neví, so si mají myslet. Asi si ji budu muset přečíst, ať pochopím co je na ni jiného :)
    Katy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je rozhodně jiná. Jak jsem psal – každý ji (ne)pochodí tak nějak po svém :)

      Vymazat
  3. Já patřím mezi ty, kterým se knížka líbila. A ten konec... jak jsem psala v mé recenzi, autorka by zasloužila pánvičkou po hlavě.
    Pěkná recenze. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :)
Budu se snažit na každý odpovědět.